Varianty nádrží BMW R75
Sahara
1. |
Od počátku výroby do výr.
čísla přibližně 750 400 byly na motorku montovány nádrže s nízkou
schránkou. Víčko schránky neobsahovalo žádné nápisy. |
2. |
Podobná nádrž, ale s vysokou schránkou byla
montována přibližně od čísla rámu 750 400 do ukončení výroby v
Mnichově v červnu 1942. Na víčku je vylisována tabulka s informací o
objemu nádrže. |
3. |
Na jaře roku 1942 bylo vyrobeno
několik prvních kusů nádrží s integrovaným vzduchovým
filtrem v místě původní schránky.
Nakonec bylo těchto několik kusů pravděpodobně z důvodu
nedostatku dílů na motorky namontováno. Tyto nádrže jsou
dnes velice vzácné a v podstatě neznámé. |
4. |
Nádrž se vzduchovým filtrem bez
vylisovaných nápisů FAHRT a START |
5. |
Nádrž se vzduchovým filtrem s
vylisovanými nápisy FAHRT a START |
6. |
Nádrž se vzduchovým filtrem bez
vylisovaných nápisů FAHRT a START a bez kolenních opěrek |
7. |
Nádrž se vzduchovým filtrem s
vylisovanými nápisy FAHRT a START |
Nádrže bez vzduchového filtru
byly vyrobeny z jednoho
kusu, na spodní straně jsou v přední části navařeny dva držáky
vodičů a lanek a v zadní části dvě spojovací trubičky.
Prototyp vzduchového filtru na nádrži měl
obdélníkový tvar, průchod vzduchu do karburátorů byl vyřešen dvěma
trubkami menšího průřezu, než měly nadcházející modely. Nádrž měla
gumové kolenní opěrky.
Použitá literatura:
1. Giovanni Bianchi: Evolution during war years
1941-1944 BMW 750/275 (R75)
|