Varianty nádrží BMW R75 Sahara

 

1.

Od počátku výroby do výr. čísla přibližně 750 400 byly na motorku montovány nádrže s nízkou schránkou. Víčko schránky neobsahovalo žádné nápisy.

 

 

 

 

 

2.

Podobná nádrž, ale s vysokou schránkou byla montována přibližně od čísla rámu 750 400 do ukončení výroby v Mnichově v červnu 1942. Na víčku je vylisována tabulka s informací o objemu nádrže.

 

3.

Na jaře roku 1942 bylo vyrobeno několik prvních kusů nádrží s integrovaným vzduchovým filtrem v místě původní schránky.  Nakonec bylo těchto několik kusů pravděpodobně z důvodu nedostatku dílů na motorky namontováno. Tyto nádrže jsou dnes velice vzácné a v podstatě neznámé.

 

4.

Nádrž se vzduchovým filtrem bez vylisovaných nápisů FAHRT a START

 

5.

Nádrž se vzduchovým filtrem s vylisovanými nápisy FAHRT a START

 

6.

Nádrž se vzduchovým filtrem bez vylisovaných nápisů FAHRT a START a bez kolenních opěrek

 

7.

Nádrž se vzduchovým filtrem s vylisovanými nápisy FAHRT a START

 

8.

Nádrž 

 

9.

Nádrž 

 

10.

Nádrž 

 

11.

Nádrž 

 

Nádrže bez vzduchového filtru byly vyrobeny z jednoho kusu, na spodní straně jsou v přední části navařeny dva držáky vodičů a lanek a v zadní části dvě spojovací trubičky. 

 

Prototyp vzduchového filtru na nádrži měl obdélníkový tvar, průchod vzduchu do karburátorů byl vyřešen dvěma trubkami menšího průřezu, než měly nadcházející modely. Nádrž měla gumové kolenní opěrky.
 

 

 

Použitá literatura:

1. Giovanni Bianchi: Evolution during war years 1941-1944 BMW 750/275 (R75)