2005

Na Nový Rok nový motor. Na snímku předává starý zkušenosti novému.

 

Fotografie z 1.1.2005.

 

Při příležitosti výměny motoru upravujeme rám a posouváme nádrž dozadu, abychom mohli zvětšit rejd.

 

Nový motor je tam.

 

Úchyty na nádrži prodlužujeme asi o 3 cm.

 

Zúžení rámu a nové uchycení sedla.

 

Stíháme i úchyt posledního, čtvrtého kufru.

 

Ještě lože na novou baterii 19 Ah,
k zásuvce na vnější spotřebiče přidáme ještě zásuvku zapalovače.


Záběr z Vladimírova měsíčního pobytu ve Stodůlkách. Ivo tvoří výfuk. Stihli jsme i závažíčka
na konce rukojetí, rukojeť plynu již nemá svůj vakl. Je 4. dubna a začínáme pospíchat,
abychom stihli nový motor zajet před účastí na Rallye BMW.

 

10. dubna je Vladimír opět doma. Nový výfuk mu sluší. Škoda jen, jak později zjistíme, že je umístněn
příliš nízko a v terénu naráží do diferenciálu. Ale to teď ještě nevíme a tak jsme velice spokojeni.

 

A rychle udělat elektriku. Blíží se Rallye BMW. Domlouvám se s Pavlem Kučerou na oživení nového motoru.

 

Nová světýlka

 

Upravený blatník z původních vidlí

 

Hotovo! Nový motor je připraven.

 

Jde to rychle. Je 12. dubna a Pavel přijel z Brna oživit nový motor. Seřizuje předstih a ventily
a vysílá mě na první, zkušební jízdu.

 

Velké očekávání - první kolečko kolem Jahodnice s novým motorem. Jede jako ďas!

 

A teď jezdit, jezdit, jezdit. Najet alespoň 1000 km do Rallye. Záběr z první výpravy
do Voděradských bučin, jeli jsme s Pájou. Je 14. dubna.

 

Víkend 16. dubna - jedeme se pochlubit k Jandům. Na snímku zastávka v Dolním Bousově.

 

Instalace computeru - blíží se Rallye BMW.

 

Poslední doladění před odjezdem. Je 20.dubna, den jarní rallye! Pojedeme si pro vítězství.

 

Tak nejprve jsme po kilometru jízdy zabloudili. Potom jsme dojeli nešťastnou Hanku, které na Rusu
vyhořela elektrika. Hanka věděla, že Vladimír veze dva elektrikáře. Potom jsem trefil levým válcem strom.

 

Nakonec jsme provizorně opravili, abychom mohli znovu zabloudit. Tentokrát jsme bloudili
víc jak hodinu. A když jsme dojeli Hanku uvízlou v příkopu, přijel i Jirka Ledinský a přesvědčil nás,
abychom závod vzdali. To je tak, když jede blbej s nešikovným. Hádejte, kdo je kdo.

 

30. dubna čarodějková kola ve Zbynech, ventilové víko stále drží vázací drát.

 

10. května Ruda mění poničenou hlavu válců za novou.

 

A ještě než Vladimír opustí garáž, dostává padací rám, který byl již od zimy připraven. Jen jej přidělat...

 

13. května Na sajdách po chalupách. Fotka na kopci před Starou Pakou.

 

11. června komorní výprava do Zbyn a Staré Paky.

 

Cestou zpět SideTrial Milovice.

 

25. června zvu Mojmíra na víkend do Paběnic. Máme v úmyslu absolvovat neprojetou část jarního
závodu. Končíme na stejném místě, jako při závodě. Vladimíra ze strouhy taháme hupcukem poté,
co vypověděl službu diferenciál.

 

Místo do Paběnic jedeme domů.

 

Jen tři zoubky.

 

Během opravy diferenciálu svařujeme rozpadlou sajdu, která nepřežila nezdokumentované
vylehávání Honzy Holuba 19. června na cestě z Dubé do Liběchova.

 

Nahrazujeme provizorní světlo definitivním (?) řešením,

 

doděláváme a instalujeme nový rám na plexi.

 

A přidáváme hák dopředu i dozadu. Který použijeme jako první?

 

Honza vymyslel nové úchyty pro vysedávání.

 

27. července vyrážíme s opraveným diferenciálem do Zbyn. Dostaly nás močály,
cesta se protáhla na 6 hodin.

 

Zjišťujeme, že náklady na výměnu drátků se blíží ceně projetého benzínu.

 

Cestou zpět řídí Eliška, jízda po cestě jí připadá jednotvárná.

 

Do houští zahučela, než bys řekl švec. A řadící páka?

 

Je 13. srpna a blíží se týden na sajdách. Upravujeme tlumiče ze škodovky, aby pasovaly do Dněpru.

 

Majdalenka nenechá nic náhodě. Pomáhá nám, abychom na sajdy určitě odjeli.

 

Centrujeme ráfky, dotahujeme drátky.

 

Pořizujeme nové gumy.

 

20.-28.8. sajdy Ratibořské Hory, Vladimír jezdí bez vážných závad.

 

Letos byly opravdu bezprašné.

 

V průběhu týdne ladím spojku, po zahřátí nelze řadit. Nakonec ji zničím v prudkých stoupáních,
kde nestačí výkon motoru. V průběhu týdne se objevuje nový zvuk z motoru, který zatím nedokážu identifikovat.

 

Ublížili jsme zrcátku

 

a utrhli úchyt zadního kufru.

 

První zářijový víkend trávíme na chaloupce, cestou do Prahy objevujeme překrásná místa...

 

Středa 14. září - enduro Jahodnice.

 

Naučili jsme Vladimíra létat.

 

17. 9. jedeme na Dněprsraz do Svojanova. Je příšerná zima, tak moc nefotíme.

 

9.10. opět perlíme na rallye BMW. Tentokrát jsem Vladimíra dvakrát utopil a do cíle dojíždíme za tmy,
dávno po vyhlášení vítězů.

 

Po druhém brodu se vylévala voda i z demontovaných výfuků.

 

Dorazila uralská 18" kola. První testovací jízda na Jahodnici.

 

30.10. odjíždíme do Zbyn na Luďkova kola. Cestou jsme utrhli pravou stupačku.

 

Vychutnávám si rychlou jízdu terénem na nových kolech. Vydrží drátky? Drátky to vydržely, já to neustál.

 

Bylo krásně.

 

Pokusím-li se shrnout celou sezonu, tak se Vladimír až na jednu cestu na vozejku,
kdy vypověděl službu diferenciál, držel na výbornou. Pravda, ještě řeším spojku,
která nevydržela suplování nedostatečného převodu v prudkých stoupáních.
 V tuto chvíli má Vladimír jednolamelovou spojku s vyztuženým přítlačným kotoučem a silnějšími pery.
Také se mi nelíbí hukot převodovky a čekám, co se z toho vyklube.